Ford Focus RS 500: Το μαύρο διαμάντι
Για την παραγωγή των 45 επιπλέον ίππων και των 20 Nm ροπής τροποποιήθηκε το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής του κινητήρα, η αντλία βενζίνης και η ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισής του
Οτιδήποτε καλό σε αυτόν τον κόσμο τελειώνει γρήγορα, δίνοντας τη θέση του στη μίζερη ελληνική πραγματικότητα, όπου το δημόσιο χρέος, τα spreads και οι φόροι πολυτελείας δίνουν τη χαριστική βολή στην άοσμη, άχρωμη και πάνω απ΄όλα άχαρη καθημερινότητά σου.
Ακόμη και η παραγωγική διαδικασία του Focus RS δείχνει να έχει προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα. Σύντομη -σχεδόν στιγμιαία- άφησε με την όρεξη όσους θέλησαν να αποκτήσουν ένα πολύτιμο ελιξίριο νεότητας, που εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να υπερασπίζεται τον τίτλο του ισχυρότερου τετράτροχου με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Μετά την παραγωγή 11.000 μονάδων το Focus RS ανήκει πια στο παρελθόν, έστω και αν η περιορισμένης παραγωγής έκδοση των 350 ίππων θα βρίσκεται πάντα εκεί για να σου θυμίζει το εντυπωσιακό, ομολογουμένως πέρασμα του μικρομεσαίου Ford από την ελληνική άσφαλτο.
Μόλις πεντακόσιοι θα είναι οι τυχεροί στην ευρωπαϊκή ήπειρο που θα αποκτήσουν το κλειδί του Focus RS 500. Πέντε από αυτούς θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας, δηλώνοντας την Ελλάδα ως τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.
Εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων το RS 500 θα εξοπλίζεται με το μέχρι σήμερα γνωστό πεντακύλινδρο turbo κινητήρα των 2,5 λίτρων, ο οποίος έχει δεχτεί -όπως ήταν φυσικό- τις απαιτούμενες τροποποιήσεις.
Συγκεκριμένα ο εναλλάκτης νερού-αέρα έχει αυξήσει το μέγεθός του, το φίλτρο αέρα το ίδιο, ενώ μεγαλύτερη είναι και η διάμετρος των εξατμίσεων.
Η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης του κινητήρα και της αντλίας βενζίνης ολοκληρώνει το προφίλ του πεντακύλιδρου μοτέρ, η απόδοση του οποίου αυξήθηκε σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν κατά 15%.
Αυτό μεταφράζεται σε 45 επιπλέον ίππους και 20 Nm ροπής, χωρίς να μεταβληθεί το μέγεθος του υπερσυμπιεστή ή η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Focus RS 500 των 350 ίππων και των 460 Nm ροπής φλερτάρει με την υπερβολή, για όσους τουλάχιστον δεν είχαν την τύχη να βρεθούν μέχρι σήμερα στο αριστερό κάθισμα προγενέστερων εκδόσεών του.
Πριν ακόμη βέβαια αντιμετωπίσεις την οργισμένη ισχύ του μικρομεσαίου Focus θα πρέπει νωρίτερα να εξοικειωθείς με το απόκοσμο παρουσιαστικό του.
Το μαύρο ματ χρώμα δηλώνει ξεκάθαρα τις ιδιαιτερότητες της έκδοσης, κρύβοντας -ως ένα βαθμό τουλάχιστον- το επιβλητικό μέγεθος των αεροδυναμικών βοηθημάτων του αμαξώματος.
Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα των τροχών, στο εσωτερικό των οποίων διακρίνονται οι κατακόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της έκδοσης.
Στο εσωτερικό το φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας, σε συνδυασμό με το μαγικό ταμπελάκι που αναγράφει τον αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου δεν αφήνει περιθώρια σύγχυσης.
Στα χέρια σου βρίσκεται ένα από τα 500 Focus RS των 350 ίππων ή αν προτιμάτε η ισχυρότερη πρόταση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς που έχει παραχθεί στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Γνωρίζοντας, επίσης, πολύ καλά τις δυνατότητες του συμβατικού RS, με τους 305 ταπεινούς ίππους και τα 440 Nm ροπής, η πρόθεση της Ford να κλείσει, έστω και προσωρινά, το κεφάλαιο των εξεζητημένων εκδόσεων του Focus με αυτόν τον τρόπο, δεν μπορεί παρά να επιβεβαιώσει ότι η συγκεκριμένη κατασκευή διαθέτει την ικανότητα να διαχειριστεί τη θηριώδη, πραγματικά, ισχύ του made by Volvo πεντακύλινδρου κινητήρα.
Το Focus RS 500 θα πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου στο Leipzig στις 9 Απριλίου και μέχρι το τέλος Μαΐου θα ξεκινήσει η διάθεσή του σε είκοσι, συνολικά, ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα.
Οι τροχοί των 19 ιντσών φιλοξενούν στο εσωτερικό τους τις χαρακτηριστικές, κόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της έκδοσης
Ο χρωματισμός των bucket καθισμάτων της Recaro δηλώνει εξαρχής τη διαφορετικότητα της έκδοσης...
...έστω και αν δικαιωματικά τις εντυπώσεις κερδίζει η κεντρική κονσόλα στην οποία φιλοξενείται ο αριθμός παραγωγής του αυτοκινήτου
Μόλις πέντε από τα πεντακόσια αριθμημένα Focus RS θα διατεθούν στην ελληνική αγορά, χωρίς να έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστός ο τρόπος και το κόστος κτήσης τους
Αν εξαιρέσει κανείς το χαρακτηριστικό μαύρο ματ χρώμα, ο σχεδιασμός του αμαξώματος δεν παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές, σε σχέση πάντα με τη μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του Focus RS
Για την παραγωγή των 45 επιπλέον ίππων και των 20 Nm ροπής τροποποιήθηκε το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής του κινητήρα, η αντλία βενζίνης και η ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισής του
Οτιδήποτε καλό σε αυτόν τον κόσμο τελειώνει γρήγορα, δίνοντας τη θέση του στη μίζερη ελληνική πραγματικότητα, όπου το δημόσιο χρέος, τα spreads και οι φόροι πολυτελείας δίνουν τη χαριστική βολή στην άοσμη, άχρωμη και πάνω απ΄όλα άχαρη καθημερινότητά σου.
Ακόμη και η παραγωγική διαδικασία του Focus RS δείχνει να έχει προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα. Σύντομη -σχεδόν στιγμιαία- άφησε με την όρεξη όσους θέλησαν να αποκτήσουν ένα πολύτιμο ελιξίριο νεότητας, που εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να υπερασπίζεται τον τίτλο του ισχυρότερου τετράτροχου με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Μετά την παραγωγή 11.000 μονάδων το Focus RS ανήκει πια στο παρελθόν, έστω και αν η περιορισμένης παραγωγής έκδοση των 350 ίππων θα βρίσκεται πάντα εκεί για να σου θυμίζει το εντυπωσιακό, ομολογουμένως πέρασμα του μικρομεσαίου Ford από την ελληνική άσφαλτο.
Μόλις πεντακόσιοι θα είναι οι τυχεροί στην ευρωπαϊκή ήπειρο που θα αποκτήσουν το κλειδί του Focus RS 500. Πέντε από αυτούς θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας, δηλώνοντας την Ελλάδα ως τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.
Εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων το RS 500 θα εξοπλίζεται με το μέχρι σήμερα γνωστό πεντακύλινδρο turbo κινητήρα των 2,5 λίτρων, ο οποίος έχει δεχτεί -όπως ήταν φυσικό- τις απαιτούμενες τροποποιήσεις.
Συγκεκριμένα ο εναλλάκτης νερού-αέρα έχει αυξήσει το μέγεθός του, το φίλτρο αέρα το ίδιο, ενώ μεγαλύτερη είναι και η διάμετρος των εξατμίσεων.
Η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης του κινητήρα και της αντλίας βενζίνης ολοκληρώνει το προφίλ του πεντακύλιδρου μοτέρ, η απόδοση του οποίου αυξήθηκε σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν κατά 15%.
Αυτό μεταφράζεται σε 45 επιπλέον ίππους και 20 Nm ροπής, χωρίς να μεταβληθεί το μέγεθος του υπερσυμπιεστή ή η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Focus RS 500 των 350 ίππων και των 460 Nm ροπής φλερτάρει με την υπερβολή, για όσους τουλάχιστον δεν είχαν την τύχη να βρεθούν μέχρι σήμερα στο αριστερό κάθισμα προγενέστερων εκδόσεών του.
Πριν ακόμη βέβαια αντιμετωπίσεις την οργισμένη ισχύ του μικρομεσαίου Focus θα πρέπει νωρίτερα να εξοικειωθείς με το απόκοσμο παρουσιαστικό του.
Το μαύρο ματ χρώμα δηλώνει ξεκάθαρα τις ιδιαιτερότητες της έκδοσης, κρύβοντας -ως ένα βαθμό τουλάχιστον- το επιβλητικό μέγεθος των αεροδυναμικών βοηθημάτων του αμαξώματος.
Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα των τροχών, στο εσωτερικό των οποίων διακρίνονται οι κατακόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της έκδοσης.
Στο εσωτερικό το φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας, σε συνδυασμό με το μαγικό ταμπελάκι που αναγράφει τον αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου δεν αφήνει περιθώρια σύγχυσης.
Στα χέρια σου βρίσκεται ένα από τα 500 Focus RS των 350 ίππων ή αν προτιμάτε η ισχυρότερη πρόταση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς που έχει παραχθεί στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Γνωρίζοντας, επίσης, πολύ καλά τις δυνατότητες του συμβατικού RS, με τους 305 ταπεινούς ίππους και τα 440 Nm ροπής, η πρόθεση της Ford να κλείσει, έστω και προσωρινά, το κεφάλαιο των εξεζητημένων εκδόσεων του Focus με αυτόν τον τρόπο, δεν μπορεί παρά να επιβεβαιώσει ότι η συγκεκριμένη κατασκευή διαθέτει την ικανότητα να διαχειριστεί τη θηριώδη, πραγματικά, ισχύ του made by Volvo πεντακύλινδρου κινητήρα.
Το Focus RS 500 θα πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου στο Leipzig στις 9 Απριλίου και μέχρι το τέλος Μαΐου θα ξεκινήσει η διάθεσή του σε είκοσι, συνολικά, ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα.
Οι τροχοί των 19 ιντσών φιλοξενούν στο εσωτερικό τους τις χαρακτηριστικές, κόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της έκδοσης
Ο χρωματισμός των bucket καθισμάτων της Recaro δηλώνει εξαρχής τη διαφορετικότητα της έκδοσης...
...έστω και αν δικαιωματικά τις εντυπώσεις κερδίζει η κεντρική κονσόλα στην οποία φιλοξενείται ο αριθμός παραγωγής του αυτοκινήτου
Μόλις πέντε από τα πεντακόσια αριθμημένα Focus RS θα διατεθούν στην ελληνική αγορά, χωρίς να έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστός ο τρόπος και το κόστος κτήσης τους
Αν εξαιρέσει κανείς το χαρακτηριστικό μαύρο ματ χρώμα, ο σχεδιασμός του αμαξώματος δεν παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές, σε σχέση πάντα με τη μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του Focus RS